Contact met de helpdesk

Kenniscentrum Europa Decentraal beantwoordt alleen vragen van overheidsorganisaties over Europees recht en beleid. Op elke vraag is het helpdeskprotocol en de algemene disclaimer van KED van toepassing. Niet werkzaam voor een (decentrale) overheid? Dan vindt u meer informatie op onze pagina over Europese instanties voor burgers en bedrijven.

Kenniscentrum Europa Decentraal geeft u geen op maat gesneden juridisch advies, maar verschaft uitleg over Europese aangelegenheden. Voor een op maat gesneden juridisch advies kunt u terecht bij bijvoorbeeld advocatenkantoren en adviesbureaus.

Stel uw vraag online

Stuur ons uw vraag of opmerking bij voorkeur via het onderstaande formulier. Of u kunt een e-mail sturen naar helpdesk@europadecentraal.nl. U ontvangt binnen zeven werkdagen een reactie van onze helpdesk.

De helpdesk van Europa decentraal is gesloten van vrijdag 25 juli t/m vrijdag 15 augustus 2025. Gedurende deze periode zullen er zowel telefonisch als digitaal geen vragen beantwoord worden. U kunt nog wel gewoon uw vragen digitaal insturen via onderstaand formulier. Vanaf maandag 18 augustus zullen deze dan weer in behandeling worden genomen.

Telefonisch uw vraag stellen?

Medewerkers van decentrale overheden kunnen ook bellen met een van onze adviseurs met vragen over Europees recht en beleid. Om te zorgen dat u zo snel mogelijk met de meest geschikte adviseur kunt spreken, kunt u via het onderstaande formulier een terugbelverzoek indienen. U ontvangt zo spoedig mogelijk een afspraakbevestiging en wordt binnen twee werkdagen teruggebeld.

Accepteer cookies om het helpdeskformulier te bekijken.

Problemen met het formulier?

Stuur uw vraag dan inclusief foutmelding naar helpdesk@europadecentraal.nl.

Privacy

Voor de beantwoording van uw vraag verwerken wij uw persoonsgegevens. U kunt meer lezen over de procedure en over de omgang met persoonsgegevens in het helpdeskprotocol.